måndag 29 oktober 2012

Min första Onepiece

Dags att ta tag i den här bloggen då! 
Min minste son Lion fick sin första onepiece idag! Eftersom han älskar bilar blev den hälften hälften :)

Den här blåa färgen är helt underbar! Första gången jag syr en op så det tog väl lite längre tid än jag tänkt, eftersom jag är väldigt petig och ändå blir man inte helt nöjd. Konstigt det där!

Valde att sy i den tunna trikån som jag syr mössor och kläder i för min dotter har klagat över sin op (köpt på Stadium tror jag) över att den är för varm. Den är tillverkad i sweatshirt tyg så därför tänkte jag att det kanske blir en behaglig op i en tunnare trikå. Fast jag blev lite osäker på om dragkedjan skulle bli för tung för den, men det blev den inte, trots att det är ett jack-blixtlås :)

Jag ville även ha lite roliga detaljer på, som stora fickor i fram och dekorativa sömmar på sidorna. 
Utgick efter Ottobres mönster 4/2012 men gjorde om det lite och får göra om ytterligare för jag vill ha mer häng på dem! 

Sen tycker inte jag att det är en riktig op om inte dragkedjan gå ända upp, så självklart syddes den så :)
Trodde de skulle vara svårare än det var, men det gick väldigt smidigt! Det som tog tid var faktiskt fickorna! Måste nog komma på ett bättre sätta att sy på dem! Har ni något förslag?

Det var nog det bästa med op:n tyckte Lion, man kunde skrämmas, hahaha!
Mönsterpassning glömde jag helt av med, men det kanske man inte bryr sig om? Hur gör ni?

Iaf så blev det en dress att mysa i och slippa svettas :) Måste göra en till min 9-åriga dotter nu med för hon kommer slå bakut annars när hon kommer hem!

Ha en fortsatt skön kväll!
Kram Petra

2 kommentarer:

  1. Men ååååh va fin! :) Just nu är det knapert här, men för framtiden, går det att beställa en sådan med önskat tyg? :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det ska gå bra :) Än så länge finns inga planer på att sluta sy sådana!

    SvaraRadera